За компютрите и хората


Наскоро ми се обади един приятел с молба да прегледам компютрите в една малка фирма, че нещо създавали проблеми за нормалната работа на офиса. Фирмата-наскоро проходила и бореща се за пазар в момент на финансова криза. Дотук добре. Нищо ново под небето мисля си аз, обаче много съм се лъгал. Оказва се, че съм четвъртият специалист, дошъл да оправя машините и мрежата в рамките на два дни. Пиеме си кафенце с единият собственик, докато другият наблюдава работата на някакъв системчик, опитващ се да се оправи с кашата-наречена техника. Ситуацията е следната: Да изчакам колегата да се побори малко и като не успее, тогава да се включа аз. Аааа, НЕ! Обичам да помагам, но това и Тимур няма да го преживее 🙂 🙂 Допих си аз кафенцето и се засилвам да си ходя, че работа ме чака, но не ме пускат да си тръгна. Молби, кандърми и т.н. Точно тогава колегата се появи, с отчаяна физиономия на човек, който е вдигнал ръце от проблема. Вярвам в собствените си сили и знания, но след като видях гримасата на момчето, леко взех да се притеснявам 🙂

И така. Започвам от кабелите. Нарочно не казвам Структурна кабелна система, защото система нямаше. Понагласих нещата с кабелите и започвам машинките. Прегледах ги повърхностно и десетте и се почуствах, като автотенекиджия, гледащ автомобил, прегазен от танк. Не се шегувам ни най-малко. Но това не е всичко. Два от компютрите се намирали в други офиси и трябвало да се свързват отдалечено със складовия и счетоводен софтуер. Само една от машините можеше да печата на принтера, но за сметка на това не се свързваше със сървъра на складовата програма и счетоводството. До тук с издаването на фактури 🙂 Казах ли, че всичката техника беше покрита с дебел слой прах? Казах ли, че всички компютри бяха заразени с всевъзможни вируси и шпиони? Че нямат работещи антивирусни програми?

За два часа оправих всичко (мога да бачкам с невероятна скорост). Дори избърсах компютрите от прах. Педложих цялостна концепция за употребата на техниката в офиса. Срещнах само неразбиращи погледи. Предложих стратегия за защита на данните. Срещнах само неразбиращи погледи. Предложих политика за антивирусният софтуер. Срещнах само неразбиращи погледи. Направих предложение за абонаментна компютърна поддръжка. Срещнах само неразбиращи погледи.

Стиснах им ръцете преди тръгване и те ми поискаха услуга, да им ходатайствам за бизнеса. Срещнаха само моят неразбиращ поглед 🙂

Не ги снимах, но изглеждаха така :)

Не ги снимах, но изглеждаха така 🙂

Leave a Reply

